propositions de la CFE-CGC pour l'agenda de l'ECID

Les élus CFE-CGC siégeant au Comité de Groupe Européen ALCATEL (ECID ) on fait les propositions suivantes pour l'ordre du jour  de laprochaine réunion qui setiendra le 1er Décembre:

• Presentation of french "pôle de compétitivité" and "AII" .impact on ALCATEL. benchmarking with other U.E country policies.
  • Impact of RMB/Euro and Euro/Dollar rates on ALCATEL business in 2005. issues for 2006.
  •  ALCATEL Romania perspective, complete overview on the relationship with other ALCATEL legal entities , with a focus on R&D center , impact of the future integration of Romania in U.E. on ALCATEL Romania.
  • First feedback on the Alcatel-Alenia integration process. presentation of the global locations map and their respective role in the organization.
  • Request for a special bonus for all ALCATEL European ( U.E ) employees 1000 euros to reward their contribution to the ALCATEL 2005 performance
  •  Presentation of the Chengdhu R&D center new role and scope
  • CMM5 reached for Chennai development center : comparison of CMM Rating with European development center. influence of such certification on related business and activity.
  • Description of the WIMAX ALCATEL organisation :involved countries roles, headcount
  • Synthesis on each European country : list location, headcounts, activities, R&D center , BDs and BU headquarter hosted.

Les différents points de l'Ordre du jour sont préséntés par la Direction du Groupe , le PDG, le DRH groupe et usuellement un membre de la DRH France  et chaque membre de l'ECID reprséentant à la fois un pays, une activité et une organisation syndicale européenne peut réagir , demander des éclaircissements. Des points de vue sur l'activité sectorielle des Télécoms dans le monde et en europe sont également échangés.

Publié dans Propositions